Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Da var jeg ferdig med all aktiviteten for helgen og min plan er definitivt å sitte med beina på bordet resten av denne søndagen Huset flyter, men det får så være. Veldig mye jobb og organisering med en slik helg, men folk har kost seg veldig, og da er det jo kjempekjekt å lage i stand også
Maria: koselig at selskapet ble vellykket. Du kommer kjapt inn i maten igjen vet du
Dollsine: Jo, kokosbrødet er det eneste av brødene jeg synes det ikke er noe problem å spise ganske ofte, alle andre brød begrenser jeg. Kokosbrødet ligger imidlertid så lavt på karbene og så høyt på fettet at det er helt ok. I følge min oppskrift er det bare 0.3 - 0.4 g karber per skive jeg skjærer av det kokosbrødet, så jeg forstår ikke hvorfor du får det så høyt som du sier. Har du lagt sukrin inn i oppskriften? Da blir det nemlig feil på diett.no, for der regnes sukrin som kh, mens det jo er 0 effektive karber fra sukrinen.
Det lavkarbo brødet jeg kjøper fra lavkarbohuset har ca 1g kh per skive når jeg tilsetter litt ekstra frø i deigen, så det bruker jeg ikke hver dag. Jeg prøver å være veldig bevisst på at nesten alle karber skal være fra grønnsaker de fleste dager, men unner meg litt brød og litt mer fløte/rømme i helgene. Tar jeg imidlertid brød eller fløte en av hverdagene i uka (feks baker lavkarbo brød som jeg ikke greier la være å smake på eller lager smørgrøt til middag), så kutter jeg ut eller sterkt ned på grønnsakene. -Og siden det er ugunstig å kutte ned på grønnsakene for ofte, prøver jeg å la det bli med en sjelden gang Dette er bare en tilpasning jeg har gjort for meg selv, fordi det funker for meg.....
|