Vis enkelt innlegg
Gammel 30-10-11, 19:27   #14
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Dere som har mistet mye hår ...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg er veldig følsom for hårtap. Hadde ganske tjukt hår til tidlig i tjueårene, og så bare ble det tynnere og tynnere, mest sannsynlig på grunn av hormontrøbbel ... Det holdt seg stabilt en stund, men da jeg begynte å gå ned i vekt for alvor etter kostholdsomlegging, så røyta jeg som et katt i sommerhalvåret, og det var forferdelig tynt en periode, men vokste seg til igjen, til det utganngspunktet jeg hadde, altså fortsatt tynt.
Men i perioder med mye stress, vektnedgang, sånne ting, så skjer det igjen.
Eneste jeg har prøvd som funker er Nisim. Shampoo som renser hårsekkene og hindrer håravfall. Dramatisk bra effekt. Skulle tro jeg var sponsa, for hver gang jeg ser en tråd om håravfall, så må jeg bare anbefale den! Etter åtte dager så var håret i sluk og børste redusert til et minimum! Har hatt en runde med det nå igjen, og jeg må si jeg kjenner meg igjen i det med piggsveisen. Heldigvis vokser håret mitt veldig fort.
I tillegg kan det være smart med litt hodebunnsmassasje nå og da, for å holde blodomløpet i gang.

Jeg kan desverre ikke gå god for nisimproduktene selv om jeg bruker dem og håper på et under.....
Andre gangen jeg mister hår nå....første periode i desember-februar og nå fra slutten av august og fortsatt nå....Ikke så mye nå som i begynnelsen av denne andre hårtapsperioden, men jeg har jo ikke så mye mer å miste nå da.
Men jeg mister også de nye hårene som kom opp i mellom de to periodene... Er så forbannet lei av hele hårtapet at jeg går snart i spinn...

Her er noe jeg skrev i Denne tråden....

Jeg begynte å slanke meg 19 juli. Gikk ned 30 kilo til nyttår.....
Jeg mistet hår fra desember til og med februar....deretter ble håravfallet betraktelig redusert...tilbake til det som jeg antar er normalen for folk flest..... Dette uten å bruke Nisimproduktene. Da trodde jeg at jeg var ferdig med slikt tull som hårfelling....

I juni fikk jeg et stort sjokk på det personlige plan, uten at jeg kan komme inn på det her, men det var ikke noe som gikk på fysikken min, så er det sagt.
Gikk så ned noen kilo til, og var kjempeglad for det.
Tok permanent i begynnelsen av august fordi håret var blitt så tynt etter hårfellingen i desember-februar, og jeg ville så gjerne pynte meg litt.
Det skulle jeg aldri gjort, for permanenten ble misslykket og det meste av lengden måtte bort...........

Så i slutten av august begynte jeg å miste en masse hår igjen!!!!!!!!
Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte Nisimproduktene i fjor før jeg begynte å miste hår, så hadde jeg i alle fall prøvd det da.
Men hvordan angre på noe jeg ikke visste om? Jeg hadde jo ikke anelse om at en kunne miste hår etter slanking!
Nå var gode råd dyre og jeg kjøpte inn shampoen etter et par uker med hårfelling...
Jeg mistet både de nye hårene som hadde vokst ut etter siste hårfelling og eldre hår....

Nå har jeg altså kjøpt produktene og brukt dem og bruker dem. Så vidt jeg kan forstå har jeg brukt dem som foreskrevet, men likevel mister jeg fortsatt en masse hår.... Snart er det så lite igjen at jeg ikke har lyst til å gå ut blant folk...
Drypper og masserer hårbunnen med Nisim ekstrakt to ganger for dag og håper på et under.......

Hva som er grunnen til at jeg på nytt begynte å miste hår er ikke så godt å si, men jeg har aldri reagert på noenslags permanent før og det var bare selve hårene som ble skadet, ikke hårbunnen. Permanenten ble heller ikke tatt helt inntil hårbunnen fordi jeg ikke liker å gjøre det. Vil bare ha permanenten på lengdene ikke oppå hodet...bruker faktisk å se bra ut om jeg skal si det selv
Dermed har vi to alternativer igjen: 1. sjokket eller 2. vektnedgangen......

Har lest noe om at fettet vi mister kan inneholde en del gift som kan gjøre at vi forgifter oss selve når vi går ned fort i vekt....Jeg gikk ned 30 kilo på 4 måneder...det syns jeg egentlig er temmelig fort....

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat