Sv: Makaroni ...
Opprinnelig lagt inn av Trj, her.
Uten at jeg statistisk kan belegge det, er mitt generelle inntrykk etter nokså mange måneder her på forumet at det er de som skeier ut som etterhvert sliter i forhold til vektnedgang. Kanskje blir terskelen stadig lavere for utskeielser ? Jeg er for å oppmuntre de som vurderer å skeie ut til IKKE å gjøre det. Særlig etter såpass kort tid.
Jeg er uenig med deg akkurat der tror jeg. Jeg er av den oppfatning at mennesket klarer nå de mål de setter seg. Må dog si at jeg har et grunnleggende Y-menneskesyn (McGregor X-Y teori).
Enig i at man bør unngå utskeielser på generelt grunnlag. Men som nevnt, en som har gått ned 5 kg på 3 uker har presumtivt et stort potensiale, antakelig større enn en som går ned 300gr på samme tidsrom. Konsekvensen av at 5kiloen tar en mac and cheese er matematisk vesentlig mindre enn for 300 grammern.
Risiko=Sannsynlighet x Konsekvens fremdeles 
Jeg vil heller at en forumdeltaker har en kontrollert utskeielse enn at vi mister han/hun som lavkarbo forever (altså mister all lyst og motivasjon fordi det er såpass strengt)
|