Vis enkelt innlegg
Gammel 30-10-11, 21:17   #23
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Dere som har mistet mye hår ...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Høres ut som det er mange ting som kan spille inn her, i grunn. At man får i seg nok av det ene og det andre via kosten, er ikke det samme som at kroppen tar det til seg ... Har du b12-mangel, for ikke å snakke om lavt jern, så ser jeg fort paralleller i forhold til hårtap, egentlig ...!

Men Photo...jeg hadde jo lav B12 og svært lave jernnivåer før jeg begynte på lavkarbo óg..Men da hadde jeg langt tykkt og glansfullt hår.. og ingen håravfall å snakke om... Kanskje det er slik at en ikke tåler stress så godt på dette kostholdet som det en er vandt til over mange år? Vet ikke..... Men jeg har hatt et helt forferdelig jævlig år stressmessig og følelesmessig....Ja du kjenner kanskje litt til min historie... ?

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat