Vis enkelt innlegg
Gammel 30-10-11, 22:04   #4575
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Bente: du har rett i at jeg må bruke en og en ting, og se. Men - jeg tror det også innebærer melkeprodukter som ost, rømme, fløte osv. Jeg spiser ost hver dag, men ikke alltid rømme, fløte.

Jeg sjekket kokosmelet jeg brukte, og det var en del kh i det. Nå ble jeg veldig usikker på kostfiber og ikke. Pr porsjon (jeg skjære syltynne skiver) er det 1,27 g kh og 0,8 g kostfiber. Er det sånn at jeg skal trekke fra kostfiber, slik at det egentlig kan regnes som å være 0,47 pr stk. Ift vanlige skiver er to tynne = en vanlig.

Ja, kostfiber skal trekkes ifra - det går rett igjennom, og det er mye kostfiber i kokosmel, og da syns jeg det høres mye mer riktig ut også - siden du bruke 2 liters form, er nok dine skiver litt større enn mine.

Ja, jeg ville nok prøvd meg litt fram Dollsine, slik at du kan finne ut hva som skyldes produkter du ikke tåler så godt og hva som skyldes kun kh mengde. Hadde jo vært fint om du i alle fall visste hva det vannet skyldes. Skyldes det bestmte produkter du ikke tåler godt, så kan du jo bruke dem skjeldnere og heller akseptere den vannmengden de gangene du velger å spise dem.

Sønnen min kom akkurat løpende ned mens jeg satt og skrev. Han har lest at stevia vil bli tillatt brukt her i landet fra 1.januar. Jippi Får ta ett søk på nettet for å se om jeg finner infoen selv.

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat