Vis enkelt innlegg
Gammel 31-10-11, 08:35   #30
taraquin
Medlem

Medlem siden: May 2011
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Hellstrøm i VG lørdag 29/10-2011

Jeg tror endel av det han har sagt er satt på spissen. Noe jeg tipper han er provosert over er at mye av maten han lager og har laget i en årrekke nå plutselig er blitt lavkarbo, mens det for han er helt vanlig, naturlig mat. Hans fokus på ferske råvarer av fisk og kjøtt kombinert med mye grønnsaker og gode sauser med smør etc viser at han har mye til felles med lavkarbofolket, men dette er hans livsstil over en årrekke og føler nok ikke at dette er lavkarbo for han. Han er nok heller ikke imot noen gode desserter etc I programmet hvor han laget mat for hun med diabetes viste han at han utmerket hvordan man lager karbofattig mat tilpasset en diabetiker. Selv om Hellstrøm hevder han ikke tror på lavkarbo, så tror jeg han har en vanvittig påvirkningskraft for mange der hjemme for å få de til å lage mer mat fra bunnen, noe som i svært mange tilfeller fører til en betydelig reduksjon i karbohydratene siden f.eks sukker og mye finmel i mange middager er kuttet ut\redusert.

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat