Sv: Skal være ærlig
Opprinnelig lagt inn av hypah, her.
Dette er da ikke så ille, spis noe fettrikt før du drar ut så magen er full. DET er viktig imho. I tillegg så ta med noe lavkarbogodt som du har laget, finnes masse gode oppskrifter på de her inne ser jeg.
Ellers så hold deg til rødvin. Øl, brunsprit osv er lite egnet for en som går på lavkarbo.
Innstillingen din må være å drive risikoreduserende tiltak, ikke risikostansende. Stor forskjell på tankesett og handling på de to måtende å se risiko på.
Joda, sannsynligheten for at du sprekker er stor (mange fristelser og alkohol innabords) og konsekvensense kan bli potensielt store (i form av vektøkning, opplegget sprekker osv), så risiko er det med å gå på fest.
Men si til deg selv at, javel, i kveld skal jeg på fest og ja jeg vil spise drikke noe jeg ikke normalt skal ha, men hva gjør vel det? Jeg skal spise lite av de tingene og drikke heller mer rødvin og ikke øl osv.
Tenk risikoreduserende og ikke risikoeliminerende tiltak.
Dette går bra, alt sitter i hodet ditt og hva du bestemmer deg for. Viljestyrke, selvdisiplin er nøkkelen. Mangler du dette og vet du vil sprekke, så ok, da må du tenke; Hva så? Hva er det verste som kan skje om jeg sprekker 1 kveld? Hva må jeg iverksette av tiltak for å raskt komme på rett kurs igjen?
Personlig mening: om du 1 dag i uken skeier ut, så spiller det svært liten rolle for resten av opplegget ditt, så fremt du ikke er syk, diabetiker osv osv. Over et helt liv så er det ikke den ene dagen i uka som gjør at du ikke går ned i vekt.....
Er enig med deg i mye her, men problemet mitt er vel egentlig ikke at jeg sprekker så lett. MEN at jeg alltid blir så dårlig når jeg skal ut, derfor sier underbevisstheten min at det og det må jeg spise slik at jeg ikke blir dårlig. Hadde overhode ikke lyst på det kakestykket heller men tenkte at siden jeg skal skeie ut så gjør det sikkert godt med ekstra karbo slik at jeg ikke blir så dårlig i kveld. Høres sikkert rart ut men sånn er det.
Drikker forresten kun hvitvin. Ikke øl,ikke rødvin eller noe annet for den del .
|