Sv: Hellstrøm i VG lørdag 29/10-2011
Opprinnelig lagt inn av Linjemannen, her.
Jeg synes for eksempel denne "ekspertartikkelen" er mye verre enn Hellstrøms betraktninger - og da spesielt i forhold til folk som faktisk kunne lykkes så mye bedre om de inkluderte et karbohydratredusert kosthold i livsstilsendringen sin.
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.7841350
Enig, det der er bare tragisk, men diskusjonen i denne tråden handla om Hellstrøm, og sånn sett mener jeg fortsatt det jeg sa.
Med det sagt er jeg enig i mye av det som står i den artikkelen du linker, ikke i prinsippet, men de typiske misforståelsene de trekker fram, tydeligvis uvitende om at det nettopp er det de er -misforståelser. De snakker om "diett" som om det skulle være noe midlertidig, og er det det, så er en hver kostholdsendring fånyttes. Skal man få resultater, også over tid, må man jo legge om livsstilen for alltid. Være det seg lavkarbo eller lavkalori.
Dette sitatet er veldig symptomatisk for det at enkelte mener å tro at lavkarbo er en kur:
Sitat:
– Eg har prøvd lågkarbodiett sjølv og gjekk ned over 20 kilo. Men eg gjekk veldig raskt opp igjen. Så det fungerer ikkje for meg. Eg klarar ikkje å halde meg på den dietten over ein lang periode, seier han til NRK.no

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|