Sv: Spiste endel karbohydrater i helga
Dere har selvfølgelig rett. Jeg er ikke helt sikker på at jeg ønsker å leve antikarb resten av livet. Jeg skal ned 5-6 kg så er jeg fornøyd. Jeg håper på å dra med meg gode vaner og et annet forhold til mat, hvor jeg vet bedre om ting jeg kan spise istedenfor karbohydrater. Men jeg vil gjerne spise tilnærmet normalt igjen, kunne kose meg med pizza en dag i uka (og det er fint hvis jeg finner en bunn som er god, da kan jeg jo lage den), men også å kunne ta takeoutpizza en gang i blandt. jeg vil kunne drikke en øl eller to, men venner meg på en måte av med mengdene nå. Jeg vil kunne spise ihvertfall EN potet til maten min innimellom og litt pasta. Men jeg trenger ikke spise så mye av det som før. Men først vil jeg ned i vekt. Forstår at det ikke var lurt å skeie ut i helgen, prøvde faktisk å finne takeout som hadde biff eller noe slik at jeg kunne bestille det med grønnsaker, men jeg fant ikke noe sted. Så da ble det en burger, for jeg orket ikke lage mat selv (og nei, jeg drikker ikke så jeg blir bakfull hver helg, men innimellom skjer det når det er fest, og det har jeg også lov til!) Poenget her er hvordan jeg skal gjøre dette....forstår at til jeg har oppnådd nedgangen som jeg ønsker, kan jeg ikke skeie ut igjen. Hadde et håp om at man kunne ha en "spisedag" en gang i uka, men merket jo selv at det ikke gikk bra. Men senere bør det vel være greit? For jeg ØNSKER å kunne ha et balansert kosthold på sikt med noe karbohydrater. Så...når jeg har oppnådd vektnedgangen, skal jeg da øke på med litt og litt karbohydrater til jeg merker at jeg begynne rå gå opp, også hlde meg der? Ligger jo på 20-30 om dagen nå...Kunne tenke meg å komme opp i 100 igjen eller noe...da kan jeg jo spise LITT karber i blandt, kanskje en liten burger og ta av det øverste brødet, etc.
Hva tror dere? Tar veldig gjerne imot råd, og er glad for de innspillene jeg fikk her 
|