Vis enkelt innlegg
Gammel 31-10-11, 23:49   #60
Fenjal
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1
Fenjal er på en erverdig vei

Sv: Er det menn her?

Tenkte å gi litt lyd fra meg...

I slutten av september gjorde jeg det samme som de fleste menn ser ut til å gjøre her. Satte meg inn i lavkarbo, fant et konsept (ketolyse), leste meg opp og bestilte bok og vitaminer. Men skrev selvfølgelig ingenting på forumet.

1. oktober var vekten 123,4. I forgårs var eg nede i 111,6. Litt opp igjen i dag tidlig uten at eg helt forstod det, men man må vel regne med litt svingninger...

Holder meg på ca. 15-17g karbohydrat hver dag. Tror jeg har hatt ketose (testet med sticks innimellom) hele tiden siden jeg startet.

Kostholdet blir kanskje litt ensformig, men det ruller og går og så lenge det er positiv utvikling på vekten så ser motivasjonen ut til å holde bra. Har ikke helt fått til "nok fett" i kostholdet. Blir litt for mye proteiner. Prøver å være bevisst og justere...

Planen er å holde på til jul og se hvordan det ligger an da. Jeg må helt sikkert holde på lengre for å komme ned på rundt 90 kan være en grei trivselsvekt. Planen er å komme ned på den og kjøre knallhardt for å holde den i 1-2 år for at kroppen venner seg til den nye vekten.

Er ingen lavkarboentusiast, ser at det virker og kjører på det. På sikt ser eg for meg et mer "normalt" kosthold (men mindre volum og mindre brus og godteri...) sammen med trening. Sannsynligvis med ketose innimellom for å "justere kursen".

Noen tanker:
- Det er rart at jeg ikke er mer sulten... Svært fornøyd med det
- Jeg drakk *mye* cola. Overrasket over hvor lett det var å kutte tvert
- Godtesuget merker eg i perioder (halloween hjelper ikke...), men langsiktig mål og kortsiktig vekttap motiverer. Så langt har jeg unngått sprekker på dette. La oss håpe det fortsetter.
- Brukte diett.no i begynnelsen for å lære sammensetninger av måltider. Siste ukene har jeg tatt det i hodet

Fenjal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen Svar med sitat