Vis enkelt innlegg
Gammel 01-11-11, 10:39   #25
Linjemannen
Medlem

Medlem siden: Sep 2011
Linjemannen er en juvelLinjemannen er en juvelLinjemannen er en juvel

Sv: Linjemannen før/etter

Opprinnelig lagt inn av Linjemannen, her.

På tirsdag har jeg tenkt å få tatt en inbody720 analyse.

Da var den unnagjort - og det var jo interessant.

Vekt - 93,5 kg.
Fettprosent - 13,9%
Viceralfett område - 76,2 cm3
Helsescore - 98 poeng.

Det mest interessante for min del var viceralfett område. Det er dette som er det heleskadelige fettet som lagres rundt organene i buken. Alt over 100cm3 er ugunstig. Min måling var meget bra. Lå i normal området, men bedre enn alders-meridian.

Fettprosenten bør ligge mellom 10 og 20 %. Når jeg måles til 13,9 så er det en score som er veldig bra. Skal sixpacken helt frem i dagen, så må jeg ned mot og kanskje under 10%.

Vekten er høy - indikerer en BMI på 27,9 - men det skyldes muskler! Høy muskelmasse i hele kroppen - godt over normalområdet. Muskelmassen er godt balansert mellom over og underkropp.

Helsescore på 98 poeng forteller at jeg ikke bør gå ned i vekt, med mindre det er av "idrettslige" hensyn - for å bli sterkere, øke cardiovaskulær kapasitet eller fordi jeg setter meg andre konkrete mål som skal oppnås. Alt i alt var det - etter hva jeg ble fortalt - en av de beste testene de hadde tatt!

Så da trekker jeg meg stille og rolig tilbake til sofaen, finner frem chipsskålen, heller coca cola i glasset og takker for denne gang! (Og de som sier jeg bør ta slike tester med en klype salt, de kan bare gå å legge seg.)

Linjemannen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat