Vis enkelt innlegg
Gammel 01-11-11, 12:10   #7
Linjemannen
Medlem

Medlem siden: Sep 2011
Linjemannen er en juvelLinjemannen er en juvelLinjemannen er en juvel

Sv: Spiste endel karbohydrater i helga

Holder en knapp på index sitt innlegg over her.

Skal du ned 5 til 6 kg, så må du huske på at det bare er små justeringer som skal til før du er akkurat der du vil! Det viktigste er da - etter min mening - tålmodighet. Bruk litt mer tid på dette enn du egentlig har lyst til, for da øker du sjansen for å lykkes over tid.

Populærvitenskaplige artikler er veldig in for tiden - mye er stort sett bare møl, men jeg kom på en jeg leste her om dagen. Den påstod at om du kuttet ut å drikke det glasset med appelsinjuice om morgenen og erstattet det med vann - så ville du i løpet av et år gå ned 5 kg. Hvor treffsikker en slik påstand er, skal jeg ikke begynne å utrede, men det gir ihvertfall en pekepinn på hvor lite du trenger å endre i et kosthold om målet er å gå ned 5 til 6 kg. Bare du har tålmodighet nok, altså.

Å leve på et karbohydratredusert kosthold, bør for din del innebære bevissthet omkring blodsukkersvingninger og derav økt forsiktighet i forhold til tomme kalorier/raske karbohydrater - eller som de fleste normalvektige vil kalle det - sukker og hvetemel. Du trenger ikke kutte det helt ut - men du bør bruke det minst mulig.

En kebab på natta eller et pizzarush på Peppes vil ikke ha noe å si for din vektutvikling om du ser på det i et større perspektiv. Og jeg ville ikke prøvd å kvitte meg med de ekstra kiloene ved å kutte ut på dette. (Det er jo ikke hver helg?) Spis litt mindre av alt som du vet inneholder mange og raske karbohydrater og velg gjerne råvarer fremfor halvfabrikerte middager.

Bare min mening altså!

Linjemannen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat