I et gram fett er det 9 kcal. I et gram protein eller KH er det 4 kcal. I tillegg er det ikke like mange gram protein som det er anntall gram kjøtt... Det samme gjelder fett og KH i de fleste tilfeller. Du behøver altså å spise omtrent halvparten av mengden fett, som protein for å få i deg like mange kcal. Om du spiser en god middag med 2-300g fisk eller kjøtt, riktige grønnsaker til og en god fet saus på er du langt på veg. Kutt ut brød og spis heller en omelett (gjerne med bacon om du vil), men stekt i smør og helt med litt fløte pisket i eggene. Brok olje som dressing på salaten, rømme som dip, pass på at du bruker helfete meierprodukter, ha fløte i kaffen (eventuellt sammen med cocosa). Og til slutt. Gå inn på Diett.no og legg inn maten din der. Kakediagrammet gir en veldig fin oversikt over hvordan du ligger an. Så kan du justere etterhvert Det fnnes en nybegynnertråd her inne et sted også, forhåpentligvis lett tilgjengelig. (LCHF på 3 min tror jeg den heter) Print den ut og heng på kjøleskapet. Det var det første jeg gjorde i allefall når jeg startet på lavkarbo. Lykke til med en forhåpentligvis ny livsstil