Sv: Jeg er så glad, for jeg kan spise så mye pesto jeg vil!
Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.
1 soltørket tomat = 1 tomat? er ikke 1 tomat ca 100 g? 5 g karbo ca? Sjekket bilder på det de viste på matvareguiden og de var ordentlig tørre, ikke i olje, som veier mer, og har samme karboinnhold. Det blir ikke såååå mye, evt kutte i terninger og fordele utover, var det jeg gjorde, så det er sikkert mere type 1/2 per filet egentlig. Er bare olje, krydder og tomat i det jeg kjøper. Det er ikke mye karbo 
Pestoens karboinnhold varierer ekstremt fra merke til merke fordi det er så lett å ty til fyllstoffer for å lage billig pesto, akkurat som pølser. Nå spiser man veldig lite pesto i forhold til pølser. Lager du selv er det ikke noe tull i det. Det eneste med litt karber i er pinjekjerner og hvitløk. Det går ikke med mye av disse, men en god del parmesan, basilikum, og mye god olivenolje. Sunt som bare det!
Ja, du sier noe der! Varierer sikkert mye! Men skal prøve å regne ut den jeg lager selv engang, for å se
1 soltørket tomat = 1 tomat? er ikke 1 tomat ca 100 g? 5 g karbo ca? Hva mener du? 1 soltørket tomat = 1 tomat?
|