Sv: Spiste endel karbohydrater i helga
Opprinnelig lagt inn av MissTail, her.
Støtter Linjemannen fullt ut. Tålmodighet er viktig.
Brukte selv 1,5 år på mine 10 kilo - sakte men sikkert. Jeg måtte dog være litt "nazi" i starten for å få ting til å skje.
Nå unner jeg meg en pizza i ny og ne, en flaske øl eller to, mens lysten på brød og pasta er så godt som borte, potet savner jeg aldri.
Den største utskeielsen er den ferske croissanten hver søndag, og du så godt den smaker! 
Litt av cluet her er at det du "tror" du må ha plutselig ikke er så viktig lengre, og ikke smaker det så godt lengre heller. Men, det tar tid å komme dit. Dette er dog et kosthold for resten av livet, og tenk så heldige vi er som kan kose oss med all den deilige fete maten og de gode grønnsakene!
Det er akkurat det som er målet mitt...være litt nazi i starten for å gå ned og øke bevisstheten (og det tvinger meg til å forske i lavkarbomat), for så å få et sunnere og mer balansert kosthold, der det er mulig å skeie ut i blandt (og da mener jeg en gang i blandt) Egentlig var det greit med utskeielsen, da jeg fikk føle på kroppen at jeg ble full av vann igjen, og jeg følte meg ikke noe bra. Nå er det normalisert igjen, og jeg har det mye bedre enn før jeg startet med dette. Så jeg har forstått at mindre karbohydrater er bedre for min kropp. Jeg er ikke så nazi på å telle karbohydratene nå, vet sånn ca hva jeg kan spise av hva, og kjøper bare mat med lite karbohydrater i. Jeg merker vel fort hvis det blir galt Uansett har jeg sett at jeg har i meg mindre kalorier enn før da jeg bare spiste magert, magert, magert og ble drittlei, så det e rjo ikke rart om man går ned i vekt uansett....prøver å legge meg på 30-50 karber om om dagen til vanlig. Sånn ca Også ser jeg hva jeg kan tåle å plusse på på sikt, men da har jeg sikkert oppdaget så mye godt karbofattig å spise at jeg nok vil beholde mye av det. Husker når jeg startet på kaloritellingen, jeg elsket creme fraiche, men vente meg til kesam mager med tiden, og etterhvert likte jeg det bedre. Nå er det bare å venne seg tilbake. Men jeg vet at jeg er tilpasningsdyktig. Prøver å bake litt for å se om jeg finner pizzabunner, burgerbrød, rundstykker etc jeg kan leve med. Fant masse fine oppskrifter på LCHF Bloggen Så jobber meg igjennom der Ser ut som dama har peiling på mat, så den blir min faste kokebok fremover Også får man se på sikt om det er ok med en peppes en gang i mellom, kanskje en øl eller tre ute på byen (kan bli litt lei av vin en hel kveld) etc. Men da mener jeg igjen - en gang i blandt 
Takk for svar, jenter!
|