Tråd: Søtstoff!
Vis enkelt innlegg
Gammel 02-11-11, 20:20   #10
el_le
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2011
el_le er på en erverdig vei

Sv: Søtstoff!

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Hva med å lage maten selv?

Jeg fikk et vannvittig søtsug av maten fra SDS, de har sukrin i veldig mye av maten, til og med omeletten( hvem i all verden har søtstoff i omelett?). Det var ikke desserten som var problemet alene, men all maten, pizzabollen, pizzaslicene, omelettene, gryterettene.. Alt var søtet. Og for meg personlig ble det en skikkelig trigger. Sammen med det veldig lave kaloriinnholdet i maten.

Har du tenkt på å prøve å lage maten selv en uke eller to og se om det hjelper? Spise deg skikkelig mett på mat uten søtstoff?

Atkinsbarene er skikkelig søte ja, ubehagelig søte. Jeg har de som krisemat, de ligger i hanskerommet i bilen og det er veldig sjelden jeg tar en, jeg må til og med ha kaffe til for å døyve søtsmaken.

AHA! det kan forklare mye - sukrinen altså! Trodde ikke blodsukkeret reagerte på det. Jeg har målt blodsukkeret uten at jeg ser forskjell men har likevel et enormt sug!

Du har helt rett i at det er best å lage maten selv! jeg har gjort det på denne måten fordi jeg ikke fikk i meg nok kcal i det hele tatt når jeg skulle lage selv. I leiligheten min har jeg et kjøkken med minimal plass til å lage mat så det jeg har gjort lenge er å leve på yoghurt og Fjordland.

Derfor tenkte jeg at "nå skal jeg få i meg flere måltider og flere kcal og så slipper sikkert de ekstra kg"
Men... ser ikke ut som det skjer :-(

el_le er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Modifisert Spis Deg Slank Svar med sitat