Vis enkelt innlegg
Gammel 02-11-11, 22:49   #6
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Fettforgiftning eller karboabstinenser? HJELP...kvalm!!

Opprinnelig lagt inn av elinm, her.

Jeg har nok overdrevet fettspisingen OG fått i meg for lite kh. I dag har jeg spist 1 dl fløte, og 100 gram creme fraiche + 2-3 ss meierismør, det er klart kroppen reagerer på så mye fett! Har prøvd å få i meg noen kh, og spist litt mandler og noen frosne bringebær, nå for 10 minutter siden, og sitter her med en halvliterskopp med kamillete, og føler meg litt bedre.
Bare litt..

Har jeg spist alt for mye fett? Jeg er ikke sikker på hva som er normalt jeg, og ikke får jeg noe svar heller, ut fra det jeg har lest... Det eneste jeg leser om og om igjen er at nybegynnere spiser for LITE fett! Hva er lite? Hva er mye? Blir veldig takknemlig for svar!

Prøv å kutte ned på fettet, og erstatt kaloriene med mer protein istedet (og eventuelt litt mer karbo). Husk at det er VIKTIG å få nok kalorier, hvis du kutter ned på fettet bør du erstatte det med noe annet for ikke å sinke vektnedgangen i lengden. Det kan gå litt tregere i begynnelsen uten den helt ekstreme fettmengden, men føler du deg så uvel er det bedre å trappe opp fettet gradvis. Var det jeg måtte gjøre, var så svimmel, kvalm og slapp at jeg knapt kom meg ut av senga første runden på lavkarbo. Var også redd for å få i meg for lite fett, siden det er så mye fokus på det fettet. "Spis mer fett" var liksom svaret på alt her inne, tenkte heller ikke på at det faktisk gikk an å få i seg for mye fett. Hva som er for mye og for lite fett i begynnelsen er veldig individuelt, så du må nesten bare prøve deg fram.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat