Vis enkelt innlegg
Gammel 03-11-11, 09:43   #53
Sprettball
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 55
Sprettball har en fantastisk aura rundt segSprettball har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Andrine Flemmen har testet lavkarbo med hard trening

Jeg liker å trene. I perioder har jeg trent mye (8-10 timer pr uke er mye for meg). Jeg har jobbet som treningsinstruktør og hatt både mange og harde økter i løpet av en uke.

Da jeg la om til lavkarbo var jeg helt vissen i flere måneder. Etter 15 minutter av en vanlig aerobictime måtte jeg stoppe opp og gå på stedet (da hadde jeg sluttet som instruktør, altså!). Beina var sure, pusten gikk som en blåsebelg og hjertet dunket fort-fort-fort. Styrkeøktene var også annerledes. Jeg klarte ikke like mange reps, måtte ned på vektene i en del muskelgrupper.

Etter to-tre-fire måneder normaliserte det seg gradvis, og da var det ikke lenger problematisk å trene med høy intensitet (intervalltrening på sykkel, kondisjonstimer med høy intensitet osv) eller over lengre tid (2-3 timer er nok før jeg begynner å kjede meg...). Jeg merker at pulsen gjerne legger seg litt høyere enn før, men jeg har ikke ubehag av det, og det gjør meg heller ikke mindre utholdende enn før.

Jeg betrakter ikke meg selv som en toppidrettsutøver, altså, men i perioder trener jeg mer enn de fleste mosjonister. Og det funker fint på lavkarbo.

Forøvrig synes jeg innlegget til Linjemannen har en del gode tanker. Ekstreme prestasjoner krever kanhende i større grad "ekstrem" ernæring.

Mvh Sprettball


Sist redigert av Sprettball : 03-11-11 kl 09:59.
Sprettball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat