Tråd: Porsjoner ...
Vis enkelt innlegg
Gammel 03-11-11, 11:52   #10
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Porsjoner ...

Det er litt forskjell etter hvilken man retning man følger hvordan fordelingen skal være. Jeg kan bare si hvordan jeg fordeler i mitt kosthold.
En grei tommelfingerregel for mitt vedkommende er 5-10 % karber- 20-25 % protein og resten fett.
Mine karber kommer hovedsaklig fra grønnsaker.
Fett kommer fra fete meierivarer som jeg bruker i matlagingen, oljer, nøtter og fet fisk hovedsaklig
Proteinene kommer fra egg, kjøtt, fisk + noe bønner(bønner inneholder langsomme karber, men de er ekstremt sunne med masse proteiner, så jeg spiser litt av dem 2-3 ganger i uka)

Når det gjelder proteiner så sier vel tommelfingerregelen at man trenger fra 1 gram og opptil 2,5 gram protein pr. kilo kroppsvekt alt etter hvor aktiv man er.