Vis enkelt innlegg
Gammel 04-11-11, 10:36   #26
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Farlig å bruke Cocosa Ekstra Virgin å steke i?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Bare for å oppklare dette med transfett. Med mindre du har noe voldsomt kjøkkenutstyr som du bruker i din daglige matlaging, som innbefatter høytrykks- og varmebehandling, tilføring av hydrogengass ved hjelp av en katalysator, så har du ingenting å bekymre deg for.
Det som derimot kan skje om du bruker oljer med lavt rykepunkt er at den oksideres, eller blir harsk på godt norsk. Kokosfett har et veldig høyt rykepunkt. Husker ikke på stående fot hvor høyt.

Hehe, jeg har bare gasskomfyr, så ikke noe voldsomt MEN; har hørt at oljer kan bli omgjort til transfett, men da har jeg sikkert misforstått. Men er det noen produkter som har transfett i seg allerede når man kjøper det?

rykepunkt?

Takk for svaret forresten