Tråd: Nybegynner!
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-11-11, 11:35   #3
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner!

Jeg spiser sjelden lavkarbobrød, synes ikke det er overvettes godt. Men lavakarbo knekkebrød er knallgodt, mye bedre enn vanlig knekkebrød synes jeg.

Så om du vil ha noe brødlignende et måltid om dagen, så kan du spise 2-3 av nannahs knekkebrød eller hexeberg sine som står i hennes kokebok( som er de samme som nannahs knekkebrødkjeks her inne pga noe yntes det var ok å ta oppskriften..) og spise med masse protein. Pass på at du får i deg minst 1g protein pr kg du veier.

Det med grønnsakene er nok en tilvendingssak. Men nå kan man spise masse godt da: blomkål, brokkoli, hodekål, paprika, agurk, tomat, knutekål( i butikkene nå, langt bedre enn noen kålrot og nepe og kan gratineres til bedre enn med poteter), sellerirot, purre, vårløk, minimais, noe løk, hvitløk,jordskokk, alle slags bladsalater( inkl endive), avokado, aubergine, squash, brekkbønner, asparges.. Sikkert mye mere som jeg ikke kommer på.

Kan bær erstatte fruktbehovet ditt? Ungene her spiser iblandt nettingmelon( cantaloupe), den inneholder 4.5g karbo/100g, så da hender det at jeg tar 50g til en speketallerken, ikke ofte, men innimellom. Bringebær ineholder 3g karbo/100g så den kan du bruke litt av til dessert.

Prøv å tenke pålegg/middagsmat til alle måltider, da har man kommet langt. Eggerøre, spekeskinke, paprika, agurk og tomat og godt med majones er en god og mettende lunsj, sånn som folk kaster lange blikk etter

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat