Vis enkelt innlegg
Gammel 04-11-11, 12:06   #18
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladeprinsens drøm

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Sannsynligvis maltitol, det er noe som heter mannitol også.

Det strides veldig om man kan trekke fra maltitol helt, eller om man bare kan regne med at det er halvparten av vanlig sukker. Noen detter ut av ketose, andre ikke. Anbefaler å google litt.

Dette forumet er det eneste jeg har surfet gjennom som er ganske gjennomgående positivt til maltitol, hvorfor vet jeg ikke. Ting blir litt sånn man blir fortalt det, kanskje?

Mannitol er iallfall et helt luftvåpen i min mage. Maltiol også, men i mindre grad. For meg er det bedre å holde seg unna og heller skeie ut med *litt* ekte sukker (eller hjemmelagt sjokolade med sukrin/xylitol) en sjelden gang.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat