Tråd: Jente 15 år
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-11-11, 16:44   #35
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Jente 15 år

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Opheliia, jeg er grunnleggende uenig i alt du sier om trening! Jeg har trent alt fra fotball, spinning, styrke med og uten veiledning, bodypump, dance aerobic, vanlig aerobic, step, zumba, svømming, kickpuls... You name it. Og ikke noe av dette har gjort så mye for meg som yoga har gjort! Både fysisk og psykisk! Jegg vil heller ha en smidig kropp med sterk kjernemuskulatur, noe som også gir mye bedre forbrenning. Og som nevnt, det psykiske aspektet er helt uvurderlig. Skulle ønske noen hadde fortalt meg dette da jeg var femten...

Det er helt ok at du er uenig, men det er ikke til å stikke under en stol at styrketrening faktisk handler om å forandre kroppen. Joda, alt det du nevner er vel og bra, ved siden av styrketrening. De som påstår at styrketrening ikke er bra kan ikke ha trent ordentlig! Det er ikke sånn at kroppen vokser massivt og ikke er smidig når du trener styrke. Klarer ikke å fatte hvor kvinner får det inntrykket.

Jeg sier ikke at yoga IKKE fungerer, jeg sier at alene er det ikke mest optimale. Skyt meg den som vil, jeg står for det jeg sier og mener det er den beste treningsformen uansett hva.

Det er "dumt" hvis ei på 15 år skal tro at det eneste som former kroppen er yoga og x antall mil på tredemølla, når det i realiteten ikke er sant. Joda, det har en effekt. Jeg vil aldri si at det ikke har en effekt. Men du får ikke sprettrumpe av yoga.

Og skal man fokusere på noe annet enn utseende er styrketrening veldig viktig for å forebygge problemer man får senere i livet. Nå tror jeg ikke at så mange 15-åringer tenker på det aspektet, at når man er 60 år så begynner helsa stort sett å bli verre og at ved styrketrening så kan man forebygge funksjonssvikt og skrøpelighet. Men det er et faktum. Korrekt kosthold for å bevare muskelmasse (som da er nettopp lavere inntak av kh og høyere inntak av proteiner) og styrketrening gjør nettopp disse tingene.

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat