Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Ja, nei, jeg er så drit lei av hele samvittigheten. Sitter på skulder'n som en jæ... plageånd. Jeg har begynt på Metformin, og det kjennes ut som jeg er gravid. Den kvalmen VIL IKKE FORSVINNE, og jeg må presse i meg mat. Alt vegrer. Jeg er sikkert skyldig blodsukker og klarer ikke tanken på hverken fløte i kaffen som jeg ikke klarer tanken på å drikke bar engang. Eksflørt var innom både tirsdag og onsdag, pressa i meg knekkebrød og holdt håret mens jeg spydde det opp igjen to minutter etterpå. Jeg klarer ikke spise. Når jeg har et kvarters pause (når jeg er ute i frisk luft og vind i ansiktet) tenker jeg at jeg får i meg noe, men da frister ikke kald omelett eller noe annet grusomt, så da blir det brødskive med leverpostei. Men beklager, jeg kan ikke noe for det. Jeg må holde blodsukkeret i sjakk siden Metforminen bryter det ned? Uansett, jeg er lei av å kjempe mot tårene, hoftekammen som ikke vises lengre, kinnbena som har forsvunnet, magen som hviller over beltet og leggene som er hovne. Jeg klarer ingenting nå.
Jeg har fått til en avtale ut året med en annen avdeling enn den jeg jobber for nå, slik at jeg har én dag fri annenhver uke istedet for to dager i uken. Mer penger, mindre energi. Dog, jeg har gjort noen økonomiske brølere siden jeg fikk leiligheta (måtte ha hvitevarer bl.a.) som har tatt helt av i manisk episode. Nuvel, fått penger fra NAV (12 dager forsinket-igjen) og har betalt 4k inn på hvitevarene og er helsikkes stolt over det. Lønn fredag (der de trakk 9k for depositum+husleie okt/nov), og tenker betale inn 4k da også. Når den er ute av systemet er det mastercardet som står for tur (15k) som skal betales til mars. Det er målet fordi vi planlegger USA tur i påsken. Vet ikke helt hvordan jeg skal få det til, men regner med å ha tilnærmet full lønn disse månedene (des/jan), så får leve strikt. Heldigvis lever jeg billigere på LK enn på "norsk husmannskost", så det bør gå greit.
Greit å få ut tanker/planer/bekymringer her. Beklager mørke bokstaver.
I dag har jeg hatt fri, og jeg og mamma har vært i byen. Frisør for luggklipp for meg, så spanderte jeg renoveringsklipp til mamma. Så fint, atte. Videre kjøpte jeg hårfarge i knæsj farge, og en heeerlig parfyme.
Har skaffet billige billetter til et show i Bodø i morgen "We love the 90's" som jeg drar med meg mamma på. GU', så jeg gleder meg. Fresh på håret, linser og støvletter på. Blir kult.
Regner med at jeg tar meg i det når kvalmen forsvinner.
Som tidligere nevnt; etter en dyp samtale/diskusjon/oppklaring med Flørt (nå referert til som eksflørt) var jeg spent på hvordan stemningen skulle være etterpå. Men plutselig stod han på døra tirsdagen og ringte onsdag også for å fortsette kikke på en serie vi har begynt å se. Vi tuller og prater som før, og han stryker og pusker som tidligere og jeg bare ser dumt på han. Men han er grei, det skal han ha. Kan fortsatt sove sammen, tett og varmt, men det er helt OK at det bare er det. Jeg føler meg faktisk lettet.
Nå er det tid for hårfarging!
Sussogklem