Vis enkelt innlegg
Gammel 04-11-11, 21:17   #47
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Farlig å bruke Cocosa Ekstra Virgin å steke i?

Det er stort sett ingen vits i å steke noe på veldig høy varme. De eneste gangene jeg gjør det er når jeg steker helt kjøtt som biff og koteletter. Da lar jeg smøret bli nøttebrunt, slenger kjøttet i, og bråsteker det ett til to minutter på hver side, samtidig som jeg skrur ned varmen. Når de har fått stekeskorpe, får de stå og "trekke" på ca medium varme under lokk en lten stund til de er gjennomstekte. Jeg liker biffen/koteletten min medium stekt, altså ikke blodig, men jeg steker så og si aldri noe på såpass høy varm at det ryker/spruter, annet enn om jeg driter meg ut.

Vita hjertego tar jeg ikke i i ildtang, sorry meg, men bare det forræderiske merkenavnet er nok til at jeg holder meg laaaangt unna.
Smør tåler en del varme, det er som tidligere nevnt stort sett laktosen og kaseinet som får det til å brunes og sprute.
Ellers ovnsteker jeg mye. Langstekt kjøtt FTW!

Marella77, jeg synes ikke du skal henge deg opp så mye i detaljet nå i starten, men heller konsentrere deg om det enkle. Hva du kan og ikke kan spise. Å gå i dybden kan du heller gjøre senere, når du har fått oversikt over det helt basic og føler deg trygg på det. Jeg har forstått det sånn at du føler det er vanskelig og uoversiktlig, og det behøver det overhodet ikke å være.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat