Vis enkelt innlegg
Gammel 04-11-11, 21:25   #49
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Farlig å bruke Cocosa Ekstra Virgin å steke i?

Jeg er en mester på å svi maten. Jeg setter gassen på full guffe, og så glemmer jeg meg litt mens jeg stresser med andre ting. Og vips, så blir maten litt brent! Ojameg, da har jeg nok spist mye farlig fett i mine år... Har ofte så dårlig tid (i hodet mitt) så jeg klarer ikke bruke en halvtime på å steke omeletten eller andre ting. Men skal skjerpe meg, hehe.

Men skulle ønske det var noen som visste med sikkerhet hva som er det aller sunneste fettet å steke i på høy temperatur.

Jeg har aldri tenkt så mye på hva som er kreftfremkallende og farlig for kroppen når det gjelder mat. Har tenkt at her i Norge, er vi passet på av mattilsynet og andre tilsyn. Har tenkt at maten vi kjøper i vanlige matbutikker, er trygge. Men etter å ha lest her på lavkarbo.no, så har jeg fått opp øynene mer for kosten. Men er redd for å blir for fanatisk også. Skal jeg ha dårlig samvittighet for at barna får høykarbo-mat og bremykt på brødet sitt? Man skal jo holde seg unna alle slike margariner har jeg hørt.

...