Sv: Farlig å bruke Cocosa Ekstra Virgin å steke i?
Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.
Du aner ikke hvor lettet jeg ble nå! Jeg syns det var godt å lese deg skrive (høre deg si) dette, for jeg er ganske sliten i hodet av alt dette. Det stresser meg, og jeg mister litt motet. Jeg er slik av natur, enten så driter jeg i ting, ellers så går jeg inn med 100 %, noe som er slitsomt. Setter veldig pris på dine og andres tilbakemeldinger da
ps, hva er FTW?
Bra! Trekk pusten dypt, les f.eks lavkarbo på tre minutter (print den for all del ut, og heng den på kjøleskapet e.l.). Slapp av! Nyt den deilige rene maten!
Om du bare gir deg selv noen få minutter mer i hverdagen til å lage mat, så trenger du over hodet ikke å bråsteke all maten. Meierismør er i utgangspunktet ganske problemfritt, men det har ingen hensikt å steke alt på full guffe, altså.
Ta oppvasken/sorter skittentøy/surf på forumet whatever mens maten godgjør seg. Omelett blir EN HELT ANNEN OPPLEVELSE om du steker den under lokk på middels varme med masssssssse smør i 15-30 minuttter!
Og igjen, trekk pusten dypt. Du har det ikke travelt. 
FTW= For the win!
Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.
Så et annet sted, at du blir litt sliten av å tenke på alt dette med riktig og feil osv... Skjønner deg godt! Kos deg med fettet. Jeg har forsøkt å svare på spørsmål etter beste evne utifra det jeg har fått med meg fordi du er oppriktig interessert i å få til ting (synes det er bra at du spør så mye), men man trenger ikke å være en vandrende databasetabell heller 
Ville fokusert mer på å nyte all den deilige maten som finnes lavkarbo. Spiser du friske sunne fargerike grønnsaker og bær, ost, og fett og magert kjøtt som du vil, og evt. tar bryet med å lage noe godt med krem e.l. til dessert, så kan du leve ganske bra og bekymringsfritt.
Siden du er på ketolyse er det selvsagt en del å lære om sukkerfeller i starten. Men man trenger ikke en mastergrad i biokjemi for å lykkes! Spis det du liker, du 
Ja, nemlig! Å gå dypt i materien kan være utrolig interessant, men jeg vil med hele mitt hjerte anbefale deg å få alt det grunnleggende på plass først. Du følger ketolyse -les boka som din "bibel" og følg det til du føler du har ting i fingrene, og alt er under kontroll. SÅ kan du gå i dybden dersom interessen er der.
Men ikke ta alt som en eventuell katastrofe. Jeg f.eks, er i forhold til mange andre superhelsebevisst når det kommer til kosthold. Men jeg røyker som en middels skorstein, og er det noe som er kreftfremkallende, så er det vel det. Men jeg har en liten personlig tro om at alt som er potensielt farlig blir kanskje dobbelt så farlig så fort du blir redd og gjør det til et stressmoment.
Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.
Ahh, Photo har tenkt det samme som meg, mens jeg var og lagde middag 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|