Vis enkelt innlegg
Gammel 04-11-11, 23:33   #25
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbobrød fra funksjonellmat - For godt til å være sant?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Selv bruker jeg så lite hvetemel som mulig. Litt hvetekli i knekkebrødene, og noe glutenmel i f.eks. lavkarbo pizzadeig - ellers ikke noe. Hender også en sjelden gang at jeg lager posesauser, men jeg prøver å begrense meg på tross av tidsnøden. Du kan lese mer om korn og virkningene på kroppen vår her. Pål Jåbekks blogg er verdt å lese, han har mange tankevekkende og godt begrunnede artikler

Takk, leste artikkelen, mye nytt for meg, men tror på dette. Jeg gikk ned mest i starten, og da spiste jeg ikke knekkebrød eller lavkarbo-brød. Nå har jeg spist litt av dette, og vekten går litt opp. Men er det 100 % ok å spise linfrø, solsikkekjerner og sesamfrø tror du? Er frøet fra kornet?

Det stod noe i artikkelen som jeg ikke forsto 100%... "Lavkarbo med knekkebrød, nøttebrød og erstatningsmatvarer er suboptimale løsninger. Optimal helse kan vi få når vi forstår at vi må spise mat vi er utviklet for å spise. " Hva er suboptimale løsninger? Er det dårlige løsninger?