Vis enkelt innlegg
Gammel 05-11-11, 12:52   #11089
Camomilla
Seniormedlem

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 52
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Tango, her.

Jeg har hatt bra vektnedgang de siste to ukene, men det rare er at jeg ikke er i ketose til tross for et kosthold med lite karber. Har ikke regna på det, men spiser rikelig over jorden-grønnsaker, særlig til middag, og litt diverse grønnsaker til de andre måltidene. Hvor lang tid kan det ta? Jeg har jo lest at jeg ikke skal bry meg om de ketosesticksene, men synes det er litt interessant at de ikke viser utslag ennå. Har noen en forklaring?

Det kan bety at du forbrenner alle ketonene kroppen din danner - slik at det ikke er noe overskudd som kommer ut i ånde eller urin. Dersom du spiser ketogent er det svært usannsynlig at du ikke danner ketoner. Dette er jo noe kroppen din gjør når tilgangen på mat er dårlig (sulter) eller tilgangen på kh er dårlig (tomme glykogenlagre i musklene). Omstillingen fra høykarb-kost til høyfett-kost kan ta inntil 8 uker, så om du har holdt på i to uker kan det være det tar noe lenger tid før kroppen din er en virkelig effektiv fettforbrenner. Sannsynligvis har du mistet mye ekstra vann i kroppen nå som du tømmer glykogenlagrene - kh binder mye vann i muskulaturen

Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :)