Vis enkelt innlegg
Gammel 31-10-05, 20:16   #1
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Tungediagnose i TCM

Jeg er litt interessert i dette med diagnosemetoder innen tradisjonell kinesisk medisin, og lurer på om det er noen på forumet som har peiling på dette? Jeg har slitt lenge med en slags sykdom, men ingen kan fortelle meg helt hva det er. Jeg har forholdsvis god oversikt over symptomene, men finner ingen løsning som gir bedring i symptomene. Merket også stor bedring i vår, men skjønner ikke hva som var årsaken.

Har vært rundt omkring hos diverse terapeuter, og snappet opp litt her og der, men klarer ikke helt å sette det sammen til noe fornuftig.

Tunga mi er rød på tuppen, og har "nupper" på den ytterste halvdelen. I følge TCM er dette et tegn på "indre varme" og mangel på yin, uten at det gir meg noen som helst mening. Akupunktøren min kunne visst se at jeg hadde dårlig næringsopptak i tynntarmen. Hvordan går det an å se sånt av tunga?

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat