Sv: Vondt å trene med lavkarbo - Stavanger Aftenblad
Opprinnelig lagt inn av hypah, her.
Grunnen til at jeg ikke bruker ordet lavkarbo, er jo fordi at jeg tilstreber å ligge under 200gr karbs pr dag, men rett som det er så er enkelte middager, frokoster og kveldsmåltider langt fra lavkarb, men mer karbobomber...hehe. men jeg får jo ikke noia av dette så lenge snittet pr dag over en måneds tid ligger på et sted mellom 100-200 gr karbs. pr dag 
Men, ok da det er vel en meget liberal form for lavkarbo, men hvem har sagt at man ikke kan spise hverken ris, pasta eller poteter på lavkarbo?
Det blir for meg mer av akademisk verdi....men som du sier så er jeg vel rent akademisk definert innenfor kategorien lavkarbo, det er riktig (forutsatt du da tar regnskapet over en hel måned og ikke pr dag eller uke...)
Jeg tilstår lett og elegant at om lysten på bittelitt potet eller bittelitt ris eller bittelitt potetchips er der, så spiser jeg det, men poenget er at jeg ikke spiser 3-4 poteter til middagen som jeg kunne finne på i "gamle dager".
For mitt vedkommende har jeg valgt å leve og spise slik jeg gjør fordi jeg da lettere kan regulere blodukkeret mitt, og iallefall etter at jeg ikke lenger kan stole på at insulinen slår inn slik den skal.
Siden jeg ikke lever lavkarbo over en kort periode, men planlegger og spise slik livet ut, er det viktig for meg at lavkarbo ikke begrenser meg, men at jeg finner de rette kompromisser i forhold til hva jeg trenger, hva jeg har lyst på og hva blodsukkeret mitt takler.