Vis enkelt innlegg
Gammel 06-11-11, 10:46   #11096
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Her her Det kommer an på toleransen for kaos i hverdagen. Leverpostei i stua og håndvask på kjøkkenet - alt blir en vane Vi kjøpte et oppussingsobjekt da jeg var 8 mnd. på vei med minstemann og datteren vår var 3 år. Ville vel kanskje ikke gjort det igjen, men vi er gift enda Litt guffent da minstemann plutselig fikk veldig mye større rekkevidde når han begynte å krabbe i 6-mnd. alderen - vanskelig å barnesikre midt i oppussing

Vi har litt for høy toleranse for kaos i hverdagen.... . Og det blir evt flytting nærmere foreldrene mine så mamma stiller mer enn gjerne opp som barnesikrer...
Vi får se hva det blir til. Vi pusset opp leilighet i tre mnd sist vi flyttet, inkl kjøkken, så vi vet hva vi går til rent teknisk. Det var med den ekstra passasjeren som bekymret meg.

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Fikk akkurat telefon fra ene guttungen min som er på helgetur til Berlin.
Etter og ha kost seg med to drinker på en bar, går han på toalettet, ser seg i speilet og får sjokk. Han er prikk i prikk med ildrøde "blemmer" uten noe i. I ettertid har han blitt gloende varm i hodet og kald i kroppen + tett i brystet.
Noen som har vært borti noe slikt?
Han skal fly hjem igjen søndagsmorgen nå, så jeg mente at han måtte bare kjenne på seg selv om han ble for tett i brystet, hvis ikke han blir tettere, anbefalte jeg ham og oppsøke lege når han kommer hjem.

Høres ut somallergisjokk, jeg har hatt sånn noen ganger. Vr det noe uvant krydder e.l i drinkene?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg lurer på om noen av dere ville tatt sjansen på å vaske en bunad (i hovedsak av ull/vadmel) på ull/håndvask i en helt ny vaskemaskin, og i tilfelle hvordan dere ville gått fram mtp. type vaskemiddel etc?

men enkel "rens" av bunad er å henge den på badet mens du dusjer, og få opp dampen der inne skikkelig. Om den fortsatt er ufresh, eller har flekker tar du det med et vått håndkle og strykejern og litt såpe som ikke setter flekker.