Sv: Sug på ettermiddag/kveld
Kutt ut tyggis før du kutter noe annet. For meg trigger tygging på tyggis matbehov/tyggebehov noe helt enormt. Det samme gjør cola zero. Ingenting av dette påvirker blodsukkeret mitt, men jeg blir allikevel enormt fysen.
Når det gjelder SDS har jeg bare gode erfaringer med det og ingen problemer hverken med å få nok kcal eller fett/protein. Skulle du allikevel føle deg litt småsulten/fysen. Ha litt ekstra olje/smør over enkelte av rettene, spe gjerne på med ekstra grønnsaker (jeg pleier ofte å dampe litt brokkoli og ha litt god olivenolje og salt over til middagene). Evt spis et egg eller to med litt smør som et tilleggsmåltid dersom du fyser.
Alt dette stod i den blekka jeg fikk, i tillegg til anbefalt kcal mengde. Det finnes ganske mye info om dette på nettsidene også, selv om jeg skal innrømme at disse sidene er utrolig "krøkkete" å finne frem på. Ser forresten at du bruker "modifisert" SDS hva nå enn det betyr? Kcal innhold står ikke direkte i bestillingsmenyene, men det er bare å klikke seg videre inn på produktet så finner man all info. Kanskje mye arbeid synes noen, men sånn er det jo generelt når man først starter på en ny diett. Det er en del arbeid med å veie og registrere maten på diett.no også, inntil man er trygg på hva man holder på med.
|