Vis enkelt innlegg
Gammel 07-11-11, 11:22   #294
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Doh, det høres rett ut når du sier det. Ble lurt av en annen webside om sukrin og karamellisering. Der sto det at sukrin blir "brunt" og lukter/smaker karamell, men blir ikke "seigt/trådete som sukker. Når jeg tenker meg om så har jeg vært på Freia-fabrikken og der snakket de om temperaturen de trengte for å brune melkesukkeret -den smaken man finner i brunost bl.a. Men for karameller må man må nok ha i noe som gir litt "masse/substans", slik som du hadde FOS oppi. Bare tykk fløte og litt sterk kunstig søtning blir nok litt rart mtp konsistens?

Det mettede fettet i smør og fløte gjør at det blir harde karameller når de er i kjøleskapet. Men ikke helt harde. De bør ikke oppbevares i romtemperatur lenge før man skal spise dem.

Jeg har også puttet diverse andre ting i karamellene for smak, men har funnet ut at det kan ikke være flytende. Om det så er konsentrat (fun light eller usøtet shave ice-sirupkonsentrat) så er det likevel for bløtt. Neste gang har jeg tenkt å lage av smaksatt steviapulver. Gèlepulver er en hit.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat