Vis enkelt innlegg
Gammel 07-11-11, 21:53   #8
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skal sykle i 3 timer, hva skal jeg spise?

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Jeg er absolutt ingen ekspert på dette, men kan fortelle hva jeg gjorde i forbindelse med gjennomføring av zumbamaraton for noen dager siden. Det var 4 timer kondisjon.

Jeg spiser ketogent og er i ketose. Jeg har spist ketogent siden slutten av juni.

Jeg valgte å kun trene svært beskjedent de siste to dagene før. Samme dag spiste jeg en helt normal frokost hva mengde angår, men valgte så fettrikt jeg klarte. Egg og bacon og cocosa i tekoppen. Drakk også 1 liter vann.

Underveis drakk jeg 3 liter vann ca og spiste en atkinsbar. Det var det hele og det gikk veldig fint! Ikke tom i det hele tatt. Kroppen forsynte seg nok godt av sin egen matpakke.

Ønsker deg masse lykke til! Synes det høres spennende ut!

Kjenner ikke til zumba så veldig godt, men en fettrik kost er svært egnet for utøvere som driver utholdenhetsidretter hvor man jobber rundt ca 60-80% av VO2Max. Dette gjør at kroppen vil yte veldig bra så lenge intensiteten ikke blir høyere. Men her finnes det nok individuelle forskjeller.
Hvor høyt i VO2Max ligger du underveis i en zumba Lindemor? (kun nysgjerrig)

Spinning er det jeg vil kalle for en mer høyintensitetstrening hvor man gjerne ligger fra 80-95% av vo2max. Jeg bruker normalt ligge i terskelsonen (80-90% vo2max) under en spinningøkt/maraton og i denne sonen kan man oppleve at et større inntak av karbo må til for å yte 100% ift en som trener 10-30% lavere i intensitetsnivået. Treningens egenart vil spille stor rolle for hva man velger som energi.

Men så klart, på spinningykkelen kan man jo skru ned belastningen og ikke stå oppreist så mye, så her må man regulere. Men litt av hensikten med spinning/spinningmaraton er jo høy intensitet/konkurranseytelse over lengre tid.

  Svar med sitat