Sv: Ny med lavkarbo
Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.
Men når ikke engang svin og kylling får fôr som gjør de i stand til å produsere kjøtt med tifredstillende nivå av Omega3 skulle det ikke forbause meg om også laksen er i en lignende situasjon.....
Stod ikke noe om hvor mye Omega6 det er i oppdrettslaksen på linken din smgj...... Ikke så bra det....
http://www.nifes.no/
Der finner du det du spør etter for oppdrettsfisk. Den siste målingen var 2:1 av n3:n6. Altså vil det å spise denne oppdrettslaksen sannsynligvis forbedre forholdet i ditt blod. Hvilket forhold finnes i vilt? Har du noen tall på det? Siden de stort sett beiter vil jeg bestemt tro at de har mer n6.
Meeen jeg ville ta sånne tall med en stor klype salt uansett. For om du skal være sikker må du vite hva den fisken som ligger på tallerkenen din ble foret med... Og det vil variere fra oppdrett til oppdrett etter tilgang på fiskeavfallsbasert for... For den saks skyld så er også mye av villfisken som tas i elvene rømt oppdrettslaks.