Vis enkelt innlegg
Gammel 08-11-11, 08:42   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Smerter i ketose

Opprinnelig lagt inn av elinm, her.

Jeg har liten tro på at kostomlegging kan hjelpe på artrosen, slitasje er slitasje, og nåe brusken er borte og bein gnisser mot bein under aktivitet, blir det betennelse. Det er ikke dokumentert at diett og artrose har noen effekt. Ingenting kan gjenoppbygge brusk som er borte, dessverre!

Men et kosthold rikt på fett i motsetning til et fettfattig kosthold gir bedre smøring i ledd og muskelfester. I tillegg vil reduksjon av karbohydrater gi mindre betennelser, som antagelig også kan gi mindre smerter.
Spesielt kokkosfett er gunstig for å redusere betennelser.
Jeg har en gammel fotballskade i kneet (lite leddveske og brusk mot brusk)som på et "normalt" kosthold gjør at jeg nesten ikke klarer å gå ned trapper f.eks. På lavkarbo med lite karbohydrater og mye fett er denne helt fraværende.

Vi som har betennelser og andre ting i kroppen går desverre ikke raskt ned i vekt, fordi kroppen alltid prioriterer å fikse det viktigste først. Og for den er vektnedgang ren luksus. Men hold ut og kjenn på de andre fordelene (du snart vil merke)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat