Vis enkelt innlegg
Gammel 08-11-11, 10:25   #10
sonjaera
Medlem

Medlem siden: Mar 2008
Alder: 51
sonjaera er på en erverdig vei

Sv: Jeg blir sprø. Jeg går ikke ned!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hvor høy/"lett" er du? Hvor mye mener du at du skal ned? Hvordan måler du fettmassen din? 2.5 uker trenger ikke være nok for din kropp og komme i gang med fettforbrenning, det kan ta fra 2-8 uker.

Det er ikke uvanlig at man ikke får samme vektnedgang når man prøver flere ganger med lavkarbo. Det er ikke uvanlig at man ikke går ned mye de første ukene heller, det avhenger av hvor mye vann kroppen din har i seg når du starter, hvor du er i syklus, hva du spiste den siste tiden før du startet opp osv. Siden du trener hver dag er det heller ikke uvanlig at musklene lagrer vann - og det kan ta flere uker før dette slipper når du nå har endret kosthold.

Selv om Yrla er litt kort - er jeg tildels enig i at man må skru ned forventningene, oppdatere litt kunnskap om lavkarbokostholdet, lese arnakristins nybegynnertråd på nytt (link i signaturen min) og jobbe mer med å bli komfortabel på kostholdet. Resultatene vil komme etterhvert, men det er viktig og presisere igjen at lavkarbo er ingen vidunderkur, selv om mange har god effekt i starten.

Ellers ville jeg ha kuttet atkinsbarene, sjekket med diett.no fordelingen av næringsstoffer og totalt energiinntak og se om det er NOK mat i forhold til at du trener nesten hver dag.

Har du nå tenkt og fortsette med å spise lavkarbo etter nådd målvekt eller er dette en tidsavgrenset slankekur?

Jeg skal ned fra 74 til 60. På sikt selvfølgelig.
Glemte å nevne at jeg drikker litt kaffe. To-tre kopper om dagen. Jeg drikker kun vann uten om det.
Jeg lurer på om jeg skal bytte ut kaffe med grønn te?
Skal også kutte ut Atkinsbarer selv om det står at den jeg kjøper er beregnet på fase 1. Nå har jeg hatt en Atkinsbar i flere dager da. Tar bare et par små biter daglig.

Har alle symptomer på å være i ketose. Tisser lilla på stiksen, er tørst, dårlig ånde, vondt i hodet, løs mage.....
Jeg har en badevekt som måler fettprosent. Jeg har sjekket kvaliteten på den ved å ta en grundig måling med målebånd. Kom frem til samme resultatet som vekta.

Jeg har jo tenkt på at jeg kanskje får i meg for lite fett. Skal prøve å bruke litt olivenolje over maten. Har ikke så lyst å bruke for mye rømme.

sonjaera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat