Tråd: Allergi?
Vis enkelt innlegg
Gammel 08-11-11, 13:58   #11
Camomilla
Seniormedlem

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 52
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Allergi?

Jeg har allergiske barn og ble henvist videre fra fastlege. Datteren min er allergisk mot pollen, pelsdyr og laktoseintolerant. Hun tåler ost, syrnede melkeprodukter og smør - det er altså melkesukkeret som gir mageknip. Jo fetere meieriprodukt jo mer protein og mindre laktose, så helmelk går bedre enn lettmelk osv.

Sønnen min har også flere allergier/-intoleranser: Eggehvitestoffer, soya, peanøtter og pollenallergi. Han har hatt alvorlige allergiutslag med ekstremt hovne slimhinner og reagerer åpenbart voldsomt på enkelte ting.

Felles for dem begge er litt dårlige luftveier, atopisk eksem (mild grad) og utslett fra tid til annen. Ida reagerer med utslett og tørre flekker særlig i pollensesongen. Men begge får eksem og prikker om de utsettes for noe de er allergiske mot. Ida blir i tillegg astmatisk ved anstrengelse eller når hun har vært i kontakt med særlig hest og katt.

Ville definitivt bedt om full utredning av datteren din. Det er mange blodprøver og en kjip prosess, men det er nesten umulig å finne ut alt på egen hånd. Jeg var klar over at Ida reagerte på katt og pollen og at Kristian kanskje var pollenallergisk, men prøvene ga jo mye fyldigere svar på hva vi burde være forsiktig med. Begge får allergimedisin i pollensesongen, men ellers sjelden.

Håper du finner ut av det

Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat