Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.
Wow, så flink du har vært, piken! Alltid godt å være forberedt! Må si jeg synes du virker veldig flink og pliktoppfyllende med studiene dine!!
Takk takk. Men det er faktisk mye lettere å late som på internett. I dag har jeg hatt en veldig bra dag i forhold til skole. Har begynt å lese velferdsrett (har planer om å kunne trygdereglene bedre enn noen av NAVs saksbehandlere! - Bare sånn i tilfelle...) og syns det virker overaskende spennende så langt.
Opprinnelig lagt inn av Lille venn, her.
God ettermiddag
Appelsinpiken: Kan du legge ut oppskrift på tekaker og har squashlasagne.....? Er så mye mer lettvindt enn å lete seg frem på forumet.
Tekaker:
Jeg har juksa litt og henta oppskrift fra LenaBeatrice:
http://lenabeatrice.net/lavkarbomat/...grove-tekaker/
Jeg har også oppi litt linfrø og solsikkefrø.
Squashlasagne (stor porsjon, for det er sånn jeg lager det):
3 pk kjøttdeig (drit i karbonadedeigen. kjøttdeig har mer fett - og er billigere)
2-3 pakker hakkede tomater (enten hermetiske eller sånne på kartong. går sikkert fint å kutte egne tomater også, men jeg er for lat til sånt...)
2-3 squash
2-3 dl kremfløte
Krydder (jeg bruker hvitløk, oregano, salt og pepper)
Revet ost
225* i ca 30-40 minutter
1. Del opp squashen i "lasagneplater" med ostehøvelen. Legg på papir og strø salt over. Squash har et høyt fuktighetsnivå, og det er greit å få ut noe av fuktigheten så ikke hele lasagnen blir dvask. La ligge noen minutter (du vil se at squashen vil få "svetteperler"). Og tørk av før du har de oppi formen.
2. Stek kjøttdeig mens du venter på at squashen "svetter" ferdig. Når all kjøttdeigen er stekt, ha oppi tomatpakkene og krydder. La hele greia koke noen minutter, og smak til med krydder. Jo lenger den koker, jo bedre pleier sånne ting å bli.
3. Legg squash og kjøttsaus lagvis i en smurt ildfast form. Begynn med squash nederst. Hell på fløte. Ca 2-3 dl avhengig av hvor tettpakka squashen og lasagnen ligger.
4. Sett formen inn i midten av ovnen med aluminiumsfolie på toppen i ca 30 minutter.
5. Ta formen ut av ovnen og strø revet ost over. Sett den tilbake i ovnen uten folie til osten får farge.
6. Nammenamm.

Sist redigert av Appelsinpiken : 08-11-11 kl 19:14.
|