Vis enkelt innlegg
Gammel 01-11-05, 17:57   #7
Karin
Seniormedlem

Karin sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 69
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Eteriske oljer

Jeg har også skapet fullt, og bruker flittig. Jeg elsker å blande badeoljer og massasjeoljer. Men nå kom jeg på at jeg pleide gjøre noe annet før! Vet ikke hva dere mener med å brenne oljer, men jeg har en liten krukke på et telys-stativ, og oppi krukken pleide jeg ha vann, oljer og av og til noen hele krydder. Helt utrolig herlig! Det må jeg jammen begynne med igjen!

Lavendelolje er en fantastisk sak, den er f eks helt unik på brannsår. Den tar smerten også! Noen dråper i en "bæreolje", smør på det brente området (etter at du har holdt det under vann en stund), så tar den både smerte og rødhet etter kort tid, og det blir ikke blemmer en gang. Når man har småbarn er den jo uunnværlig. Jeg pleide ha den i badevannet til mine (badet om kvelden), og smøre på bleieutslett. Den virker også - som tea-tree - på betente sår. Mannen min hadde et kutt som det gikk en fæl betennelse i en gang, men lavendelen tok den. Dette var før tea-tree-oljen dukket opp. Nå bruker jeg den i stedet på alle betennelser. Den virker til og med godt på forkjølelsessår.

En venninne av meg hadde en gang en kjæreste i Marokko, og reiste ofte dit. Problemet var at hun hadde soleksem. Jeg foreslo lavendel, og hun brukte det hele sommeren. Ingen soleksem, og hun var brun for første gang i sitt liv.

Peppermynteolje har jeg vært vant til å ha i huset siden jeg var liten, for vi pleide lage drops. Den er også god til mange andre ting, ja!

Jeg går alltid en smule amok i oljestativene - men syns det er svindyrt her. I sommer kjøpte jeg en hel haug flasker på et gatemarked i Salisbury. masse nye dufter som jeg ikke hadde fra før. Og de kostet jammen ikke mye, nei! Men kvaliteten var helt fin.

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat