Tråd: 12 kg hjort
Vis enkelt innlegg
Gammel 09-11-11, 13:57   #28
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: 12 kg hjort

Opprinnelig lagt inn av Røsslyng, her.

Vil anbefale at du koker steika om du skal tilberede det, siden viltet er ganske magert og har lett for å bli tørt

Tro meg, var MEGET skeptisk første gangen jeg hørte det, å koke ei steik, liksom?? MEN, mørere kjøtt klarer ikke jeg å få til i stekeovnen. Har prøvd pose, leirgryte, you name it!

Du bruner steika i stekepanne, så har du 50% vann og 50% melk i en kjele til det dekker steika. Kokes i 1,5- 2t, avhengig av størrelsen. Skal ikke fosskoke, bare småkoke. Tro meg, det er virkelig verdt det!
Har og masse vilt i fryseren, elg, hjort, rådyr, rype og masse villaks Er evig takknemlig for at jeg fant meg en ivrig jeger og fisker

Koke steika høres spennende ut - det skal jeg jammen prøve når elgkalven tar turen ned fra Toten om 2 uker

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat