Vis enkelt innlegg
Gammel 09-11-11, 20:36   #8
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Halsbetennelse og lite matlyst ... Hva er lavkarbomat?

Varm kyllingsuppe er godt synes jeg da. kan gjøres enkelt med buljongterning, vann, litt grillet kyllingkjøtt, 1 ts tomatpure, 1 ts eddik/sitronsaft, litt søtning (2 ts sukrin?) noen småbiter av gulrot, persillerot, litt mer strimlet kål og salt, pepper og et dryss med krydder du liker, f.eks provence. Legg til fett med f.eks en dl fløte, et "smørøye" av creme fraiche eller revet god ost oppi, og lur i 2 ss kokosfett uten smak (pure eller delfiafett), tipper kokossmaken kan bli litt mye når man er syk. Smør tror jeg for og kan bli litt mye.

En energirik, men mild kremet sopp-, brokkoli-, asparges-, spinat- eller blomkålssuppe er også noe man kan tåle. Buljongterning, vann, fløte, salt, pepper, halv løk + grønnsak eller sopp. Litt sitron og søtning og salt igjen.

En frisk tomatsuppe kan funke om man synes det over er kvalmt. 1 boks tomater, fyll samme boks med vann, kok opp med 1 kyllingbuljongterning, 1/2 løk, 1 dl fløte (blir ikke kvalmt her, bare reduserer den skarpe smaken), en halv chilli og et fedd hvitløk om du er mest opptatt av å rense opp i luftveiene og halsen. Smak til med søtning og salt.

Stavmikser på alt utenom sopp og kyllingsuppe. Tar ca 15 minutter og er de letteste lavkarbosuppene jeg vet om. Man kan lure oppi et kokt egg delt i to, oppi flere av suppene for mer mat.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat