Vis enkelt innlegg
Gammel 10-11-11, 06:47   #9
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Autisme og ADHD

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Her er noe jeg syns var opplysende og interessant......

En på glutenfri diett kan spise en del korn og frøsorter som både er vanlige og uvanlige hos oss....slik som: Ris, Mais, Quinoa, Amaranth, Hirse, Durra, Boghvete og Linfrø...

Fant dette hos Mercola...

Protein intoleranse ovenfor gluten (som mange med ASD/ADHD har) blir det samme som cøliaki (men de må også fjerne hvetestivelse). Mange blir bedre av det men det er fortsatt "noe"..

Men jeg vil tro de fleste respondere bra på et karbohydrat redusert kosthold fordi det fjerne blod sukker stigninger/fall og kjennerelt syns jeg det er mer næring i et lchf kosthold. Men samtidig er mange i ASD spekteret ekstrent særspiste..

En god bok er - treating the new 4 A Disorders

Her er en artikkel om årsakene og behandling av autisme, det meste gjelder også for ADHD da det virker som det er de samme biokjemiske problemene bak det gir bare forskjellig utslag - http://www5.webon.net/varvei/fronten...%20Autisme.pdf