Vis enkelt innlegg
Gammel 10-11-11, 09:24   #44
LindaN
Medlem

LindaN sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
LindaN er på en erverdig vei

Sv: Baconsvor og transfett

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Det er jeg slett ikke sikker på, for er det noen som har lagt merke til at maisolje ikke finnes på markedet lenger? Den har blitt fjernet siden man har registrert en svært dårlig helseeffekt av det. Hurra veldig bra, men hva med de andre vegetabilske oljene som f.eks. solsikkeolje, soyaolje og rapsolje. Er de mindre farlige fordi de dårlige helseeffektene ikke kommer så raskt som maisoljen, kanskje? Jeg tar ikke sjangsen, og holder meg til animalsk fett foreløpig.

Veldig glad for svar og nye opplysninger, jeg vil gjerne lære mer! Men betyr det at du aldri spiser sånne ting som baconcrisp, nøtter osv? Hva har du som "godis"? Det går selvsagt an å spise nøtter som ikke er ristet i olje, men håper du skjønner spørsmålet mitt allikevel? Jeg er veldig skeptisk til f.eks. kunstig søtning, vil gjerne ha så naturlig eller ren mat som mulig, dette fordi jeg merker at det gjør noe med meg å spise kunstige stoffer. Merker også at jeg bør være forsiktig med eksempelvis Sukrin. Dette er jo vel og bra, men det blir lite godteri igjen... Derfor har jeg kost meg med baconcrisp av og til. Men hvis det ikke er bra heller, så må jeg kanskje finne noe annet?