Vis enkelt innlegg
Gammel 10-11-11, 20:16   #1
L@dy jojo
Medlem

L@dy jojo sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 53
L@dy jojo er ny på veien

For lite karber?

Hei, jeg er ganske ny her og som de fleste nye så er jeg litt usikker på om jeg kanskje gjør noe feil.
Jeg er mye kvalm og uvel, og har mye vondt i hodet. Og er litt usikker på om det kan være sammensetningen av maten, altså at jeg kanskje spiser for mye fett og for lite karbo. Eller om det rett og slett er noe annet som feiler meg.
Jeg har en kronisk betennelse i kroppen og jeg begynner å bli redd for at det er den som spiller meg et puss.
Jeg vil nødig begynne på medisiner om jeg ikke må, så jeg hadde satt pris på litt råd fra dere som har litt erfaring her inne :-)

Jeg har gått på "egenkomponert" lav-karbo diett, tilnærmet lik eat-dietten, siden midten på september ca. I starten ble det mange "sprekker" så jeg har ikke gått ned så mye (7 kg), men er fast bestemt på at dette skal bli min nye livsstil, mest pga hva denne dietten gjør for helsa mi, vekta får bli en deilig bonus .

Jeg merket ikke noe til hodepine eller denne "uvelle" følelsen jeg går rundt med nå (2dre uken jeg føler meg dårlig), i starten på dietten. Jeg viste at jeg muligens fikk karbo-abstinenser, men slapp unna, jeg tenkte det sikkert kom av at jeg gikk på ph-dietten før denne, og var ferdig med "utrensingsdelen".
Jeg er slapp, svimmel, kvalm, uvel (føles som om det bruser i blodet) og har mye vondt i hodet. Den siste uken har jeg måttet være hjemme fra jobben eller har gått hjem etter bare noen timer

Vi har holdt på å flytte og pusse opp så jeg har spist mest på "feelingen" fram til nå.
Gikk inn på diett.no og la inn en typisk dag for meg i tabellen, for å sjekke hvordan jeg lå an med fordelingen av fett, proteiner og kh. Kakediagrammet viste at jeg spiste 74% fett 24%proteiner og 2% karbohydrater!! Kan det være grunnen til at jeg er så dårlig form? At jeg rett og slett spiser for lite karbo?

Jeg har bevist holdt meg på et lavt inntak av karbohydrater, siden jeg drikker ProArgi-9, litt super greens og en helsejuice med vitaminer og mineraler i. Disse er det ganske mye karbohydrater i.

Proargi-9; pr. 10,5 g (scoop) = 5g karbohydrater
Mistify Aqai do Brazil (juice) pr. 30 ml (døgndose)=3,07 g karbohydrater
supergreens har jeg ikke klart å finne ut hvor mange karbohydrater det er i.

En typisk dag for meg:

Frokost: 1 kanne med koffeinfri kaffe (4 kopper), med fløte og sukketter 4 stk.

Lunsj: To kokte egg, nesten en hel pakke bacon. Eller kokt skinke med fløteost, og noen agurkskiver og paprika biter til

middag: Kyllingfilet/fisk, fløtesaus (bare fløte og litt vann, med litt krydder i) og kokte grønnsaker (som regel brokkoli eller blomkål) ca 1/5 del av hvert hode.

Kvelds: ingenting, noen ganger noen mandler, eller litt baconcrisp med dipp.

Jeg har drukket ca 1/2 til 1 liter vann om dagen. Vet det er kjempe dårlig og har som mål å komme opp i 3 liter om dagen igjen.

Det ble mye fram og tilbake her, men håper noen kan gi meg noen tips om hva jeg bør endre på.

L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat