Vis enkelt innlegg
Gammel 10-11-11, 23:29   #1
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av
Thumbs up

Valnøtter ...

I dag har jeg spist mye valnøtter. Ca 170g tipper jeg. Jeg vet at det sinnsykt mye kcal i disse, men på lavkarbo skal man jo ikke tenke på mye på kcal har jeg hørt. Jeg vet at nøtter kan være en stopper for vekta, men valnøtter er jo så sinnsykt sunt. Valnøtter ligger i toppskiktet når det gjelder innhold av antioksidanter, og de er proppfulle av helsebringende stoffer.

Nøttene inneholder blant annet polyphenoler som kan beskytte oss mot kreft, samt umettet fett og omega 3-fettsyrer som forebygger hjerte- og karsykdommer.

Valnøtter er rike på mineralet magnesium, som både styrker immunforsvaret og beinstrukturen.

Og spiser du en håndfull valnøtter før du legger deg, vil det sannsynligvis virke positivt på nattesøvnen. Det er fordi nøttene inneholder hormonet melatonin, som bedrer søvnmønsteret.

Jeg ville bare reklamere litt for disse, i tilfelle ikke alle visste dette. Jeg syns disse nøttene er en perfekt kilde til Omega 3! De hjelper også mot kvalme syns jeg! Jeg har litt i en pose i veska, som jeg kan spise om jeg er på butikken og kjenner meg sulten, men ikke har tid eller mulighet til å finne lavkarbo-mat. Men må vel begrense meg litt mer i fremtiden i forhold til hva jeg har gjort i dag.

Ta en neve valnøtter, og sov søtt

KILDE: http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.5350613