Vis enkelt innlegg
Gammel 02-11-05, 08:07   #13
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Folsyre-spm.. Iset, kanskje du vet?

Ja, da slapp jeg visst å svare.

Men har du ikke folsyre i noen av multivitaminene dine? Det er i alle mine. Det går også under navnet folat eller folinsyre, kanskje det står under et av de navnene?

En annen ting jeg syns er viktig å nevne, men som desverre aldri leger eller helsepersonell nevner til feks gravide, er at alle B-vitaminene opptrer i grupper sammen med flere av de andre B-vitaminene i naturen. Derfor er det ikke mest gunstig å ta folat alene, slik mange gravide blir anbefalt (det er jo bedre enn å IKKE ta det da) men å ta et B-komplex eller en organisk multivitamin med alle disse i.
Jeg kjøper alltid B-vitaminene i Sverige, for de som selges i Norge er så svake at det er helt latterlig. Dersom man har mangler, er det ikke akkurat så effektivt å ta EN B-komplex feks, når dosen ligger 30 ganger under det man egentlig må tilføre.

De jeg kjøper i Sverige heter Twinlab B50, og er ca 25 ganger sterkere på noen av B-vitaminene enn det du får tak i her i landet!

Ser de har den i Danmark også:
http://www.bodyarena.dk/shop/default...eferrer=kelkoo

Men den kan ha skiftet navn der nå, jeg tror firmaet har skiftet navn men kommer ikke helt på hva de skiftet til nå.