Sv: Folsyre-spm.. Iset, kanskje du vet?
Ja, da slapp jeg visst å svare. 
Men har du ikke folsyre i noen av multivitaminene dine? Det er i alle mine. Det går også under navnet folat eller folinsyre, kanskje det står under et av de navnene?
En annen ting jeg syns er viktig å nevne, men som desverre aldri leger eller helsepersonell nevner til feks gravide, er at alle B-vitaminene opptrer i grupper sammen med flere av de andre B-vitaminene i naturen. Derfor er det ikke mest gunstig å ta folat alene, slik mange gravide blir anbefalt (det er jo bedre enn å IKKE ta det da) men å ta et B-komplex eller en organisk multivitamin med alle disse i.
Jeg kjøper alltid B-vitaminene i Sverige, for de som selges i Norge er så svake at det er helt latterlig. Dersom man har mangler, er det ikke akkurat så effektivt å ta EN B-komplex feks, når dosen ligger 30 ganger under det man egentlig må tilføre. 
De jeg kjøper i Sverige heter Twinlab B50, og er ca 25 ganger sterkere på noen av B-vitaminene enn det du får tak i her i landet!
Ser de har den i Danmark også:
http://www.bodyarena.dk/shop/default...eferrer=kelkoo
Men den kan ha skiftet navn der nå, jeg tror firmaet har skiftet navn men kommer ikke helt på hva de skiftet til nå.