Vis enkelt innlegg
Gammel 11-11-11, 18:21   #7
Kitsu
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 40
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Noen med eksem her som trener?

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Jeg er som regel tørr på knokene av 3 utvalgte fingre, sleit veldig med øyebryn(noe som var synlig og stygt). Ellers har jeg ikke hatt noe annet, det klør veldig under huden ofte hvis jeg ikke bruker antihistaminer.

Jeg sjekka for lever- og nyresykdommer, fant ikke ut av noe. Ikke diabetes eller noe. Så eneste det ble konkludert med var at det var pga eksemen min.
Det jeg har på fingrene og hadde i ansiktet var jo tørt, sprakk opp og sånt, men det på magen er halvveis elveblest aktig. Røde uthevelser som på en måte ikke er åpne sår eller tørrhet, legen sier likevel det er eksem.

Endelig etter 1,5år med dette dritet skal jeg få full allergitest av alt på mandag, er så idiotisk at man må møte "rett lege" for å få sånne ting.

Har kjøpt sånn neutral vaskemiddel nå og droppa skyllemiddel, just incase. Får heller bruke litt parfyme uten på klæra en gang i blandt

Samme som meg, Neutral vaskemiddel, null skyllemiddel. Bruker sjelden parfyme, så lenge man er ren er det ikke nødvendig egentlig.

Min eksem ser heller ikke alltid ut som atopisk eksem, men det er nok fordi det har utviklet seg mer til kontakteksem med årene. Men behandling ment på atopi fungerer, og dermed er det konkludert med at det er det det er. Lysbehandling på Haukeland funket som bare det, sånn bortsett fra at jeg ble solbrent annenhver gang. ;P

Så forresten nå at det var en annen jente som skrev at akryl trigget eksemen hennes, så er nok ikke bare meg som får hetta av syntettekstiler.

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat