Sv: Helseapp
Opprinnelig lagt inn av Kreative, her.
Om du skulle fått deg en helseapp, hva ville du hatt i den? Hvilke elementer bør være med og hva kan gjøres for at du skulle brukt den daglig?
Mat?
Fysisk aktivitet?
Søvn?
Måloppnåelse?
Ville du betalt for det?
Å kunne registere mat hadde vært ok, men det krever en velutbygd matvaredatabase. Jeg synes det er dritkjedelig å plotte inn egne matvarer, og å bruke andre brukere sine (som på diett.no) liker jeg ikke, de er ofte unøyaktige. For min del er det mer irriterende med en funksjon på en app som ikke funker ordentlig, enn at funksjonen ikke eksisterer i det hele tatt. 
Fysisk aktivitet er også et pluss. Må kunne justeres for livsstil og fysiske mål selvsagt. 
Søvn kan sikkert være aktuelt for noen, men jeg hadde nok ikke satt det høyest på prioriteringslista mi.
Måloppnåelseregistrering er et pluss, enten det gjelder å gå ned i vekt, slutte å røyke eller begynne å gjøre noe regelmessig, eller noe heelt annet.
Utover disse områdene kunne jeg tenkt meg, som jente, en mulighet til å registrere menssyklus. Jeg mener, når man først skal ha en app som tar sikte på å omfavne alt, kan man like gjerne inkludere alt. Kanskje unødvendig for hankjønn med den funksjonen da. 
Jeg hadde gjerne betalt litt for en virkelig god app. Dessverre har jeg ikke kommet over noen som er verdt fem øre enda.
Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.
For å være helt ærlig så tror jeg personlig foretrekker å gjøre slikt på PCen, fordi det går fortere og er mer oversiktlig til såpass kompliserte ting 
Jeg synes det er kjekt å kunne gjøre det på mobilen via app'er, så slipper jeg å være avhengig av pcen for å få oversikten jeg ønsker. 
|